wtorek, 24 sierpnia 2010

Lawendowo


Dziś chciałam Wam pokazać jeden z moich wyrobów, zamówioną na specjalną okazję przez moją przyjaciółkę herbaciarkę z motywem lawendy. Wykonałam ją w technice decoupage i shabby schic. Uwielbiam lawendę!!! W każdej postaci! Kocham ją za kwiaty i srebrzyste liście, 
za właściwości lecznicze i piękny zapach, za to, że odstrasza mole...


Potrzebuje miejsca słonecznego i suchego oraz dobrze przepuszczalnej gleby z dużą zawartością wapna.
Ścina się ją po kwitnieniu a rozmnaża wczesną wiosną przez wysiew nasion.


Z wysuszonych kwiatów można tworzyć piękne kompozycje kwiatowe
oraz wykorzystywać kwiaty do pachnących ozdób (np. lawendowe woreczków do szafy).
Należy jednak uważać! Kwiaty zwabiają pszczoły i trzmiele!

Z czasem do kompletu powstały lawendowe podkładeczki...




... o pięknie frezowanych brzegach. W komplecie 6 sztuk z pudełeczkiem jak na pierwszym zdjęciu.

Po roku... do kompletu dołączyło także duże, owalne lustro w drewnianej ramie...


... ach, jak ja lubię te motywy z lawendą!
Wszystkie pokazane wyżej prace można zakupić przez moją stronę http://www.niecodzienna.netgaleria.eu/
Zdjęcia dostępne w zakładce Galeria KatArt.
Zapraszam do zaglądania na stronę.





W tym roku wsiałam lawendę w donicach balkonowych... i czekam do przyszłego roku aż zakwitnie!
Szczerze mówiąc... nie mogę się już doczekać...


... a oto moje akwarelki. Gałązki lawendy w trzech ujęciach.

W ostatnim czasie szalenie modna staje się biżuteria ze szklanych koralików.
Poniżej prezentuję bransoletę mojego autorstwa wykonaną ze szkła JABLONEX w cudownie lawendowym kolorze oraz srebra próby 925.


Bransoleta wykonana została na indywidualne zamówienie. Istnieje jednak możliwość wykonania podobnej...



...koraliki są przepięknie fasetowane i cudownie odbijają promienie słoneczne.


Poniżej prezentuję moj ostatni wyrób, na specjalne zamówienie 5-letniej Marysi,
ktorą serdecznie pozdrawiam!

... lawendowa komoda wykonana techniką decoupage i shabby shic! 



... zapomniałam o lawendowej krainie, pastel namalowałam dla mojej siostry (prezent urodzinowy z 2007 r.)

4 komentarze:

  1. Komódka jest prześliczna i Marysia napewno będzie nią zachwycona! Dziękuję z całego serca!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ... mo, bardzo sie cieszę, że Ci sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja wsialam z nasionek lawende w tym roku izupelnie nie wiem co dalej bo nic nie widac:/ oj chyba trzeba bylo kupic wyhodowana:)Sliczne rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poddawaj się tak szybko, moja lawenda zanim zaczęła wschodzić upłynęły dobre 4 tygodnie. Bardzo powoli i nierównomiernie... pamiętaj jednak, że będzie kwitła dopiero w następnym roku. Gotowe sadzonki zazwyczaj są jednoroczne a gdy wysiejemy odmianę wieloletnią... dłużej możemy cieszyć się zapachem i kolorem naszych kwiatów a przy tym ile frajdy!!! Życzę powodzenia i wytrwałości!
    :)

    OdpowiedzUsuń