sobota, 18 grudnia 2010

PRZEPIS NA EKSPRESOWE ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI...

...... zaraz się spalą! muszę zdążyć z następną "partią" zanim wcześniejsza się spali! Dzisiejszego ranka mój piekarnik pracował bez wytchnienia przez okrągłe 2 godziny... ale było warto!


Zawsze marzyłam o tym aby upiec własnoręcznie pierniczki, a przynajmniej coś na ksztalt pierniczków... coś co przynajmniej przypomina i pachnie jak prawdziwy piernik... Marzenie moje się spełniło, gdy spróbowałam u koleżanki "z podwórka" jej ciasteczek (było to może... dwa lata temu) ... mniam, mniam....
I tak się zaczęło! Przepis przeleżakował w szufladzie mojej komody półtora roku... aż sobie o nim przypomniałam robiąc przedświąteczne porządki...


Przydały się zakupione kiedyś w Kauflandzie ciasteczkowe wykrawaczki. Można spotkać różne kształty... mix wzorów. Skorzystałam także z prostrzej wersji foremek - zwykła szklanka, kieliszek do szampana - również świetnie się sprawdzają!


... PRZEPIS...

3 szklanki mąki "SZYMANOWSKIEJ"
1 kostka margaryny "KASI"
1 szklanka cukru
opakowanie przyprawy do  pierników
szczypta soli
2 całe jaja
1 żółtko

W makutrze ucieramy margarynę z cukrem, dodajemy przyprawy, jaja... dalej ucierając.
Na koniec dodajemy przysianą przez sito mąkę... ucieramy. Ciasto wstawiamy na min. 2 godz. do lodówki (moje leżakowało całą noc). Po rozwałkowaniu na 0,5cm placek, wykrawamy ciasteczka, nie zapominając o naszej fantazji... Ciastka układamy na lekko posmarowaną tłuszczem blachę i pieczemy w temp. 200 stopni ok 5 min. na termoobiegu, aż pierniczki lekko się zarumienią...




... ja w niektórych ciasteczkach zrobiłam otwory, abym mogła potem zawiesić je na bożonarodzeniowej choince...




wspaniałe ozdoby... które wprowadzają niesamowity klimat w naszym wnętrzach...





Ciasteczka w smaku są wspaniałe... może nie są to 100% pierniki... ale pachną i smakują wyśmienicie!
... a do tego są wspaniałą ozdobą domu w okresie Bożego Narodzenia... idealnie komponują się  z czerwoną, emaliowaną puszeczką...
Kasiu... zapraszam na Twoje ciasteczka! Mam nadzieję, że do środy jeszcze coś zostanie... :)





S M A C Z N E G O ! ! !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz